Pivné bicykle a záplava britských turistov, ktorí prichádzajú do hlavného mesta na divoké žúry, ktoré končia výtržnosťami, nerobia Bratislave dobré meno, myslí si dlhoročná turistická sprievodkyňa Eva Šáriová.
“Robím väčšinou so španielsky hovoriacimi turistami, 90 percent z nich nemá predstavu o Bratislave, 70 percent z nich si myslí, že sú v Slovinsku. A pokiaľ im niečo znepríjemní pobyt, potom je to záverečná bodka, ktorá im výlet pokazí,” dodáva nestorka turizmu v hlavnom meste a hneď aj pomenúva konkrétne problémy. Od vreckárskych gangov, ktoré “očešú” návštevníkov Bratislavy do pár minút od momentu, ako vystúpia z autobusu, až po nelogické miesta pre zastavenie autobusov s turistami, či zdĺhavé byrokratické procedúry, ktoré odradia dopravcov a tí rašdšej turistov odvezú do susednej Viedne.
“Najlepšia reklama pre štát je, keď sem niekto príde, páči sa mu tu a potom je bezplatnou chodiacou reklamou štátu či mesta. Je mi ľúto, že k tomu pristupujeme takto macošsky k turistom, ktorí živia ohromné množstvo ľudí. To nie sú len cestovné kancelárie, ale aj pridružené služby, dopravcovia, kaviarnici, obchodníci, lodné spoločnosti, dokonca aj mestské podniky, ako je OLO či Bratislavská vodárenská spoločnosť zarábajú na turistoch,” dodáva Eva Šáriová.
O tom, že ľudia pracujúci v cestovnom ruchu sú ambasádormi Slovenska, o zlej reklame, ktorú mestu urobilo natáčanie hororu, ale aj o tom, prečo by primátorovi dala pár výchovných po zadku hovorila v relácii TERAZ TAKTO s Ankou Žitnou turistická sprievodkyňa Eva Šáriová.
Viac vo videu:
Zdroj: TERAZ TAKTO s Ankou Žitnou, Youtube