1. Aktuálne schválené legislatívne zmeny zasiahnu všetkých. Samozrejme, môžeme sa baviť o tom, ktoré skupiny budú zasiahnuté viac nominálne a ktoré pomerovo vzhľadom na svoje výdavky. A tu narážame na problém, keďže väčšina opatrení, najmä v DPH a pri transakčnej dani, má vo svojej DNA degresiu a nie progresiu, tak najviac na to doplatia chudobnejší.
Chudobnejším to z malej časti vykompenzuje nižšia DPH na potraviny, lieky a energie a aj zmena daňového bonusu na deti, ak deti majú, ale nebude to zďaleka stačiť. Najhoršie to však dopadne na strednú triedu, ktorej spotrebný kôš obsahuje viac tovarov a služieb so zvýšenou DPH a zároveň pre ňu bude zmena daňového bonusu na deti znamenať nižší čistý príjem.
Takže za víťazov sa dajú považovať bohatí. Nie že by sa ich zmeny netýkali, ale práve pre spomínanú degresiu to bude mať na nich najmenej bolestivé dosahy, a to ešte mnohí z nich budú hľadať cesty, ako sa im vyhnúť. Zníženie daní pre malé firmy, zníženie aj tak smiešne nízkej dane z dividend, to všetko pomôže bohatším znižovať svoje náklady plynúce z konsolidačného balíčka.
Od formálne sociálnodemokratickej vlády by sa dali očakávať opatrenia, ktoré by zavádzali progresivitu alebo priniesli zmenu v majetkových daniach, prípadne znova zavádzali daňové licencie, ktoré sme na Slovensku mali a osvedčili sa.
Ďalšími porazenými budú aj samosprávy. To, čo sa ušetrí na daňovom bonuse na deti, podľa súčasného návrhu nepôjde samosprávam, hoci daň z príjmu je príjmom samospráv, ale pôjdu do štátneho rozpočtu. A peniaze, ktoré budú môcť deti venovať rodičom cez asignáciu dane, budú tiež chýbať samosprávam a nie štátu.
2. Dôchodcovia ani len náhodou nepatria medzi víťazov. Cez zvýšenú DPH a budúcoročnú infláciu sa aj od dôchodcov vytiahne veľmi slušný balík peňazí. Dôchodcovia rovnako ako zamestnanci nemajú priestor na optimalizáciu ani na kreatívne účtovníctvo a ani na prelievanie financií do daňových rajov.
3. Za správne považujem, aby sa na prevádzke štátu viac podieľali bohatí a menej chudobní. Preto mi pri súčasnom balíčku chýbajú ozajstné systémové zmeny daňového systému, zavedenie progresivity do daní a zavádzanie progresívnych majetkových daní.
4. Chudobní sa na konsolidácii a prevádzke štátu vždy podieľajú naplno, keďže svoje príjmy vždy investujú do spotreby.
Zdroj: Facebook – Pracujúca chudoba
K článku by som doplnil:
Ak niekto ukradne struk kukurice podľa platnej legislatívy spácha trestný čin, resp. teraz prečin. Môže sa ocitnúť vo väzení. V tomto prípade na ochranu súkromného majetku vedeli schváliť legislatívu vo veľmi krátkom čase. Nie že by som nesúhlasil. Ale už tridsať rokov nie je vôľa, respektíve ochota, prijať legislatívu na ochranu štátneho majetku, respektíve majetku všetkých občanov, pred dlhoprstými politikmi. Preto čakáme od koalície reakciu, urobíte to aspoň teraz, aby sa situácia v šafárení nemohla opakovať? Vaši voliči s utiahnutými opaskami to od Vás očakávajú! Je na to vhodná doba.
Nie nečakajú. Smer tu je viac ako 20 rokov, Hlas to sú len odpadlíci od Smeru takže rovnaká dĺžka a SNS je tu ešte dlhšie.
Ak niekto očakáva od tvorcov problémov, že ich vyriešia je hlupák. Korupcia je základným pilierom súčasného systému a nikto tam v parlamente nechce meniť systém.
Keď sa zakladala Republika a hľadali ľudí, som sa ich spýtal, chcete meniť systém? a odpoveď bola, že nie.
Tu niet toho kto by to chcel realne zmeniť.
Pravdupovediac nečakám, ale sa snažím otvoriť ľuďom očí, aby vedeli kde je podstata problému. Keby v minulosti boli nastavili brzdy nemuselo to dôjsť do tohto štádia. Vyzvaní boli a dúfam, že voliči im to vrátia. Oni už vedia, že je to ich posledný biznis, nie nadarmo si schválili renty a robia miliardové“obchody“.
Nevrátia. Likvidáciu „štátneho majetku“ zariadila ešte KSČ, keď v roku 1985 schválili „zákon o štátnom podniku“. Na pokyn Gorbačova z Moskvy. Tým otvorili priestor pre likvidáciu socializmu a správu štátu nad „štátnym majetkom“ . A začala rabovačka. Najskôr komunistickými kádrami, Havlom a ďaľšími ŠTB ákmi a dobre informovanými sionistami a hyenami. Pojem národný majetok bol týmto zákonom vypustený z celej legislatívy od roku 1948. Len aby sa nezabudlo ( treba dať do osnov dejepisu)